poniedziałek, 23 kwietnia 2012

Życie na drzwiach lodówki

Tytuł: Życie na drzwiach lodówki
Autor: Kuipers Alice
Wydawca: Rebis Dom Wydawniczy
Numer wydania: I
Data premiery: 2008-10-03
Język wydania: polski
Język oryginału: angielski
Tłumaczenie: Bernaczyk Anna
Rok wydania: 2008
Forma: książka
Indeks: 61470590


„Życie na drzwiach lodówki –powieść w notatkach” Alice Kuipers Bardzo ciężko podejść mi do recenzji tej książki. Stałam się jej właścicielką zupełnie przypadkiem. Wstyd przyznać ale kupiłam ją przez cenę kolor okładki oraz dlatego że myślałam, iż będzie zupełnie o czymś innym. Przeleżała na mojej półce przez rok, aż wczoraj przyszła na nią kolej. 

Zmęczona powieściami paranormal postanowiłam, że przeczytam coś lekkiego, przyjemnego. Historia opowiada o mamie i córce. Claire piętnastolatka, oraz jej matka której imienia nie poznajemy, komunikują się poprzez karteczki na drzwiach lodówki. Każda strona książki to jedna notatka, jeden przekaz jednej do drugiej. Dziewczyny nie mają czasu żeby ze sobą porozmawiać twarzą w twarz, a życie toczy się dalej na drzwiach lodówki. Claire przeżywa pierwszą miłość, pierwsze rozczarowania. Mama przezywa sukcesy i porażki w pracy, wszystkim się dzielą poprzez karteczki. Przychodzi dzień w którym życie mówi stop. Mama zaczyna chorować, jak się z czasem dowiadujemy ma guzek w piersi. Przekazuję tą nowinę córce przez karteczkę na drzwiach. 

Jak wspomniałam bardzo ciężko mi ocenić książkę, z różnych względów. Zamysł na książkę fajny – pierwszy raz się z nim spotkałam, ale bardzo niedopracowany. Autorka obok problemu rodzin dotkniętych rakiem stawia problem zakupu marchewki dla królika. Jest to dla mnie pomyłka. Samego problemu nie da się umieścić w króciutkich notateczkach, które nieraz ograniczały się do „Zrobiłam Ci rosół”. Postać matki i córki, to dla mnie jedna i ta sama osoba, nie różnią się od siebie niczym. Sama historia bardzo wzruszająca, pomimo że z bohaterkami się nie zaprzyjaźniłam to był moment w książce gdzie siedziałam i ryczałam. Książkę można nabyć naprawdę za grosze, czyta się ją całą w godzinę max. Dlatego pomimo licznych niedoskonałości, myślę że wielu z Was odnajdzie się w klimatach tej książki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz